قدس آنلاین-تبریز: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز تبریز از وجود ۶۰۰ هزار اصله درخت در سطح این شهر خبر داد و گفت: هزینه نگهداری هر اصله درخت در سال حدود ۱۶۰ هزار ریال و هر متر مربع چمن و گل ۵۰ هزار ریال است.

تبریز ۶۰۰ هزار درخت دارد/ هزینه نگهداری هر درخت در سال ۱۶۰ هزار ریال

محمدحسین حسن‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ما در تبریز اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون با نهضت درختکاری که آغاز شده 200 هزار اصله درخت جدید به فضای سبز تبریز افزوده شده است.

وی با اشاره به نگهداری و رسیدگی به این درخت‌ها، افزود: هزینه نگهداری هر اصله درخت در سال حدود 160 هزار ریال و  هر متر مربع چمن و گل در طول سال 50 هزار ریال است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز تبریز با اشاره به لزوم دقت و توجه در نگهداری از درختان، اظهار داشت: قطع درختان جنبه کیفری داشته و زندان دارد.

حسن‌زاده تاکید کرد: طبق قانون حفظ و گسترش هیچ‌کس به خود حق بریدن درختی را نمی‌دهد و در اثر مشاهده هر گونه مورد احتمالی به شدت برخورد می‌شود.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر تغییر کاربری‌های فضای سبز نیز یادآور شد: طبق قانون، واحدهای صنعتی باید با فاصله 30 کیلومتری از تبریز ایجاد شوند و باز هم طبق قانون باید 25 درصد آن به فضای سبز اختصاص داده شود که نظارت بر این موضوع بر عهده اداره کل محیط زیست است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز تبریز ادامه داد: تبریز شهری صنعتی است و با توجه به همین ویژگی نیازمند فضای سبز است که تحقق این امر نیازمند اهتمام مسئولان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.